Sydkystens Hundeskoles Hundepris 2024

Den 4. maj 2024 blev Sydkystens Hundeskoles Hundepris uddelt for tiende gang.

Prisen blev uddelt i forbindelse med en rallyprøve arrangeret af Sydkystens Hundeskole i Osted.

Liv Elmark-Fich

Liv er en pryd for sin sport, hvad enten hun dyrker HTM, FS, rally eller NW. Hun har konkurreret på højt niveau i flere discipliner og endog være på landsholdet i HTM.

Jeg kan huske at jeg oplevede hende til min allerførste træning i HTM, hvor hun nørdede nogle detaljer, så jeg blev fuldstændig paf. Det var træning på højt niveau og perfektionisme i højeste potens.

Hun har ALTID gjort det pÃ¥ hundenes præmisser. Da hun ”skiftede” fra HTM/FS til Rally var hun den, der Ã¥bnede mange udøveres øjne for, at leg pÃ¥ banen ogsÃ¥ er en god idé i Rally. At point aldrig er det vigtigste.

Som rallydommer har hun markeret sig om en meget populær dommer; hun er fænomenal til at se ”det hele”. Det er ikke ”bare” et spørgsmÃ¥l om at man skal udføre øvelser pÃ¥ den og den mÃ¥de. Hun opfatter ekvipagen som en helhed og giver fantastisk præcis og anvendelig feedback, sÃ¥ man altid gÃ¥r fra prøven med et smil pÃ¥ læben.

Hun er kendt for sine fair bedømmelser. En udøver fortalte engang, at Liv var en streng dommer… Jeg spurgte, hvordan det kom til udtryk. Svar: Hun ser det hele.

Hun er uddannet NKU-dommer; vi er mange der håber, at hun også bliver FCI-dommer og at vi kommer til at opleve hende som dommer også i den sammenhæng. Hun har både for mig og flere andre været en uvurderlig sparringspartner i træningen og bedømmelsen af af international rally.

Hun var et stærkt aktiv i Rallyudvalget i den alt for korte tid hun var medlem. Jeg har nydt samarbejdet med hende, og bl.a. vores afsluttende opgave sammen – opdatering af skilte og øvelsesbeskrivelser i forbindelse med visionen for rallysporten i DKK – har været vildt spændende og sjov, og Liv har om nogen fået sat sit fingeraftryk på grundlaget for rally de kommende år.

Endelig formår Liv at balancere både familielivet og "hundelivet" på forbilledlig vis.

Liv fortjener Sydkystens Hundeskoles Hundepris fordi hun er en fantastisk rollemodel som udøver, som dommer og som engageret og entusiastisk udvalgsmedlem – altid hjælpsom og altid med et smil på læben.

Denne side er senest opdateret 04.05.2024 16:50