Sydkystens Hundeskoles Hundepris 2014

I forbindelse med vores traditionelle rallynytårsprøver 31. december 2014 blev Sydkystens Hundeskoles Hundepris uddelt for første og forhåbentligt ikke sidste gang.

Anjas Queeny
Paul og Johanna fra DKKs rallyudvalg (foto: Conni Hansen)

Pia fra DKKs rallyudvalg får overrakt prisen af Anita Jakobsson

Dommerkomiteen bestående af Christina Ulrich Pedersen og Anita Jakobsson havde valgt at uddele i alt tre priser.

Anja Christiansen: Anja skal have en SHS pris, da hendes fantastiske arbejde med border collien Queeny flere gange har ført hende helt til tops i HTM. Anja viser med sin træning, at man kan nå sine mål også selvom målene er høje. I 2014 har de opnået to imponerende resultater: De blev Verdensmestre i HTM i Helsinki og Europamestre i HTM i Stuttgart. Derudover er Anja fantastisk til at give sin viden og kunnen videre til hundeførere på alle planer på sine mange træningshold og kurser.

DKK’s rallyudvalg: Vi har valgt at give en samlet pris til DKK’s rallyudvalg – Johanna Allanach, Paul Lysholdt og Pia Hansen-Schwartz. Begrundelsen er at de i fællesskab har fået løftet rallysporten i Danmark op på et niveau, der gør at rally nu bliver betragtet som en seriøs hundesport. De er alle kompetente rallydommere og bruger timer på at arrangere og dømme prøver.

Hver for sig gør de tre personer sig også gældende i hundeverdenen:

Thomas Ingvorsen: Vi har valgt at give en pris til Thomas Ingvorsen, som er dyrlæge, kiropraktor og osteopat. Han gør et kæmpe arbejde med at sætte sig ind i, hvordan vores hunde kan få den bedste hjælp til at forebygge sygdom og helbrede dem, når skaden først er sket. Thomas viser stor hensyntagen og respekt for hunde - som det nævnes i en indstilling: ”en gang sad han med min hund i stive 1,5 time i skrædderstilling på gulvet og behandlede hende for, at hun skulle slippe for at skulle op på bordet”.

Denne side er senest opdateret 24.01.2015 20:20